Контакти

Search
Чи можна правити литі диски

Литі диски є одним з базових аксесуарів у плані дизайну будь-якого автомобіля, але при цьому вони впливають і на його функціональність, а саме на керованість. Забезпечується даний фактор за рахунок використання легких матеріалів, які сприяють гарному розгону та гальмування транспортного засобу. З часом будь-який литий диск деформується. Найчастіше це викликано потраплянням до ям на великих швидкісних режимах чи незначних аварійних ситуаціях. На цьому етапі зазвичай виникає питання, чи можна відремонтувати деформований литий диск?

Результатом деформації стає не лише порушення візуальної складової обода диска, а й втрата необхідної геометрії. Тому проблема досить серйозна, оскільки впливає на безпеку. Штамповані диски ремонтувати набагато простіше, оскільки такий матеріал, як сталь, піддається ремонту з легкістю завдяки своїм властивостям. Як правило, для цього достатньо прокатати обід на спеціальному верстаті. А ось для литого диска такий метод не підійде. Тут допустима лише редагування. Розглянемо докладніше щодо доцільності підходу.


Виправлення автомобільних литих дисків

Щоб виконати правку литого диска, а в автосервісах використовують гідравлічний прес. За наявності не сильних пошкоджень розігрів обода не потрібно. Якщо ж вони більш суттєві, попередньо робиться нагрівання, а потім виправлення виробу.

У цьому варто обов'язково звернути увагу до основну рекомендацію із боку виробників цієї продукції. Вони радять не ремонтувати литі диски за допомогою нагріву та аргонного зварювання. Це з порушенням структури металу при вплив високих температур. Якщо було виконано значне відновлення у такий спосіб, термін служби буде дуже недовгим. Особливо небезпечні для таких дисків потрапляння навіть у невеликі вибоїни. Якщо говорити простою мовою, такі вироби небезпечні для експлуатаційних умов.

 

Виправлення литих дисків відбувається таким чином:

Проводиться оцінка ступеня пошкодження в ободі.
За наявності невеликих вм'ятин правка виконується на гідравлічному пресі.
За наявності значних виробляється нагрівання і потім правка.
Далі диск кріпиться на степелі та до нього підводять гідравлічний прес.
Відновлення геометрії потребує додаткового зусилля.
Також слід зазначити, що якщо під час первинного огляду виявляються тріщини на поверхні обода, то знадобиться вже спеціалізоване аргонно-дугове зварювання. За допомогою методу зварюються місця розриву, за рахунок чого відбувається відновлення литого диску.

У ряді випадків мікротріщини утворюються не тільки безпосередньо відразу після деформації і стають помітними після виправлення. Тому буде потрібна робота зі зварюванням.

 

Доцільність редагування

Як уже згадувалося вище, виправлення та відновлення більше підходять для штампованих виробів. А литі диски ремонтувати у разі сильних пошкоджень та тріщин все-таки не рекомендується. Тому можна спостерігати, що деякі автосервіси навіть вимагають підписання окремої згоди на ремонт такої продукції.

Це означає, що автовласник, який здає диск на редагування, потенційно знає про ступінь небезпеки. Сама процедура відноситься до недешевих. З урахуванням обох факторів варто зробити вибір на користь спеціалізованих майстерень із набором гарного обладнання.

 


Правка своїми руками – чи можна?

Незважаючи на рекомендації з боку виробників, численні власники авто запитують, чи варто правити литі диски своїми руками. Тут варто відразу сказати, що наявність значних деформацій та порушень геометричної форми може бути грамотно та якісно усунуто тільки в автомайстернях на спеціальному обладнанні.

Виконати редагування литого диска своїми руками можна тільки в ряді випадків. Усунути самостійно на обід можна:

подряпини;
сколи;
незначні порушення цілісності виробу.
Як робиться правка литого диска у такому разі:

Перед проведенням основної процедури литий диск після зняття гуми потребує ретельного промивання, а потім просушування.
Виконання ретельного огляду з метою визначення відповідного методу редагування.
У разі присутності тріщин знадобиться аргонно-дугове зварювання. Для цього знадобиться зварювальний апарат та вміння з ним працювати.
За відсутності тріщин продовжується процес відновлення. За допомогою наждакового паперу вирівнюється поверхня та усувається пил.
Далі проводиться нанесення епоксидної двокомпонентної пасти.
Після повного висихання знову виконується шліфування за допомогою наждакового паперу з дрібною зернистістю.
Покриття ґрунтовкою в кілька шарів і просушування кожного протягом 20-ти хвилин. Майстри іноді рекомендують просушувати покриття не менше ніж добу.
Потім виконується фарбування та подальше покриття лаком.
Лаковий матеріал та фарбу рекомендовано вибирати від одного виробника. Це дозволить забезпечити зчеплення матеріалів у найкращій якості.

Часто під час редагування литих дисків використовують аерозольну фарбу, яка є економічною і наноситься без будь-яких труднощів. Вона розпорошується на відстані близько 25 см від поверхні виробу і потім просушується. Фарбування проводиться в кілька шарів, так як одного шару недостатньо для перекриття покриття грунтовки. Кожен із шарів сохне не менше 30-ти хвилин. Як тільки висохне останній, відбувається нанесення лаку.

Після виконаних процедур литі диски повинні перебувати у стані спокою 5-6 діб. У разі поганого та неякісного просушування ймовірність виникнення подряпин на фарбі значно зростає. Гарного покриття буде достатньо на кілька наступних років. А за рахунок вибору на користь недорогих матеріалів редагування буде вигідним.

Професіонали в майстернях використовують дорожчі матеріали. Як правило, вибір робиться на користь порошкової фарби, яка відповідає більшій довговічності та стійкості до хімічних та механічних впливів. Незважаючи на це, більшість автовласників ухвалюють рішення на підставі наявного бюджету.

 


Висновки

Питання, чи варто робити виправлення литих дисків, має просту відповідь. Ефективна та можлива процедура стає лише у ситуаціях з незначними ушкодженнями та деформаціями. Також слід пам'ятати про рекомендації від виробників, які, в принципі проти ремонту литих дисків. Адже економія не варта безпеки на дорозі. Тому альтернативою виправлення, є купівля бу дисків.

Попередня стаття Дивитися усі статті Наступна стаття