Контакти

Search
Як розмір дисків та шин впливає на поведінку автомобіля

Всі ми звикли бачити на дорогих та потужних автомобілях колеса величезного діаметру з низькопрофільною гумою. Як правило, вони виглядають ефектно і надають вигляду машини агресивного і динамічного вигляду. Дешеві малолітражки – навпаки, оснащуються мініатюрними колесами, від яких часто стають схожими на іграшкові.

Їздові характеристики автомобіля залежать від діаметра диска і профілю шини. Ті покришки, де висота профілю (його позначає друга цифра) менше 55% вважаються низькопрофільними: 205/55 R16, 225/45 R17, 225/40 R18 і так далі.


МІНУСИ НИЗКОПРОФІЛЬНОЇ ГУМИ
Чим нижчий профіль шини, тим більший діаметр диска, і тим гірше гума гасить огріхи дорожнього покриття і краще транслює в салон рельєф полотна. Пасажири, що їдуть в такій машині нерівною, розбитою дорогою, приречені на поштовхи і тряску.

Мало того, страждати від цього будуть не лише люди в салоні, а й підвіска автомобіля, елементи якої прийматимуть удар на себе. Разом із зносом ходової частини скорочується експлуатаційний період такої гуми. Через збільшену пляму контакту шини з дорогою, вона, як правило, схильніша до шуму, а також може посилити ефект аквапланування на мокрій дорозі. Такі покришки примхливі навіть до найменшого відхилення внутрішнього тиску від норми. Зрештою, вони дорожчі за звичайні шини, як і вищий тариф на їх монтаж при заміні.


ПЛЮСИ НИЗКОПРОФІЛЬНОЇ ГУМИ
Великі колеса з широкою низькопрофільною гумою покращують керованість та курсостійкість автомобіля, а також підвищують його динамічні та швидкісні характеристики. У них краще гальмівні властивості, і вони зазвичай гасять крен кузова в поворотах. У «залік» можна записати і той згаданий факт, що автомобіль при таких «ковзанках» виглядає ефектніше.


КОЛІСА МАЛОГО ДІАМЕТРА
Як правило, диски невеликого діаметра оснащуються високопрофільною гумою з висотою профілю понад 60%. Такі покришки забезпечують кращу плавність ходу та підвищують комфорт пасажирів під час руху на розбитій дорозі, демпфуючи огріхи покриття. Як наслідок: підвіска зазнає менше навантажень. До того ж, автомобілі з такою гумою, як правило, мають підвищену прохідність, акустичний комфорт і тривалий ресурс.

У той же час у порівнянні з низькопрофільними покришками у них гірше зчеплення з дорогою, вони можуть провокувати крен в поворотах і великий гальмівний шлях. Крім того, високопрофільна гума не найкращим чином відбивається на рульовому управлінні авто, хоча і такі зміни не критичні.


ЯКИЙ РОЗМІР КОЛІС ВИБРАТИ
Багато наших водіїв прагнуть зовні перетворити своїх «ластівок» на справжніх «орлів» і надати машинам класного спортивного вигляду за рахунок встановлення коліс великих розмірів. Але при цьому слід враховувати, що будь-який виробник налаштовує шасі кожної конкретної моделі під певну розмірність дисків та шин. Тому зміна зовнішнього діаметра колеса неминуче позначиться на їздових характеристиках автомобіля, і далеко не в найкращий бік.

До того ж: що вище колесо, то нижче будуть показання одометра і спідометра щодо справжніх значень. А ще небезпечніше, коли доморощені майстри змінюють виліт колісного диска, розширюючи колію щодо заводського значення. Це неминуче призводить до негативних наслідків як для керованості, так і для ресурсу підвіски і особливо ступичних підшипників. Отже, у будь-якому випадку розмір коліс на конкретних машинах повинен бути в межах допустимих значень, встановлених виробником.

Попередня стаття Дивитися усі статті Наступна стаття