Контакти

Search
Як підготувати автомобіль до зими

Холод вже на порозі, і саме зараз підготовка автомобіля до зими актуальна як ніколи. Машина при мінусовій температурі зазнає екстрених навантажень, і, якщо махнути на її обслуговування рукою, вам загрожують серйозні і дорогі поломки. Виконавши всі підготовчі заходи як слід, ви не тільки убезпечите себе від проблем, але й продовжите термін експлуатації автомобіля.


Поміняти шини
Змінити літні покришки на зимові - основа основ і перше, про що має задуматися водій, коли погода тільки починає псуватися. Їхати в шиномонтаж потрібно, коли значення термометра наближається до 7-5 градусів. Температура нижче згубна для літньої гуми і їздити на старих колесах вже небезпечно для життя. Краще зробити все якомога раніше – суто з міркувань економії особистого часу, оскільки з кінця жовтня у шинних центрах не проштовхнутись.

 

Вибирайте зимову гуму за умовами, у яких відбувається експлуатація автомобіля. Для великих міст, де дороги регулярно чистяться, найкраще підходять фрикційні шини – вони щільніше контактують із асфальтовим покриттям. Однак до умов снігового бездоріжжя актуальніша шипована гума.

 

Свою зимову гуму варто неодмінно оглянути на предмет тріщин, шипів, що випали, і слідів зносу. Накачайте їх трохи сильніше за літній варіант – на 0,1-0,2 бар. Виміряйте глибину протектора - вона має бути не менше 4 мм (на багатьох сучасних зимових покришках за це відповідає спеціальний індикатор). Якщо вона менша, таку шину використовувати заборонено. Якщо на робочій поверхні спостерігаються мікротріщини або білі плями, варто подумати про покупку нового комплекту.

 

Не нехтуйте зимовими покришками - їх склад набагато м'якший за шини літнього типу, і він здатний забезпечувати хороше зчеплення не тільки зі сніговою і крижаною трасою, але і тримати авто на асфальті навіть у сльоту, що дуже актуально у разі малосніжної зими.


Зарядити акумулятор та очистити клеми
Подбати про стан свого акумулятора важливо для того, щоб одним сонячним, морозним ранком не виявити, що автомобіль без прикурювання не може зрушити з місця. Зимова ніч не позитивно позначається на стані АКБ, і той дуже швидко втрачає заряд. Взагалі мороз для будь-якої батареї – це випробування на міцність.

 

Акумулятор найкраще підключити до зарядного пристрою, щоб дистильована вода добре перемішалася з електролітом, а також якщо вихідна напруга впала нижче 12,5 В. Заряджатися він повинен не менше 8-12 годин, залишаючись під постійним наглядом, так що краще все зробити вдома.


Провести діагностику двигуна
Протестувати двигун автомобіля на неполадки важливо, оскільки навіть незначні проблеми, на які ви заплющували очі в літній період, у найнеприємніший момент обов'язково відкриються взимку в новій якості. Ключовим елементом тут є свічки запалювання та електропроводка, які можуть стати причиною проблем із запуском мотора та причиною його поломки. Усі зношені частини доведеться міняти на нові.


Обробити кузов та скло
Про кузов теж не забуваємо. Через підвищену вологість взимку, рясні снігопади та дешеві солі, які використовують комунальники, навіть новий автомобіль почне іржавіти. Врятувати свою машину можна лише добре обробивши кузов спеціальним антикорозійним засобом. Спочатку потрібно підготувати нижні елементи і сколи ЛКП, як найбільш схильні до іржі. Сколи доведеться заздалегідь зафарбувати, а вже потім обробляти від корозії. ЛКП покриваємо поліроллю, а нижню частину оберігаємо антигравійним складом або захисною плівкою.

 

Додатково не варто забувати і про інші елементи автомобіля, які також доведеться покрити спецзасобом для захисту від шкідливих впливів: скла, фари, дзеркала заднього виду та лакофарбове покриття.

 

Ущільнювачі з гуми на стиках дверей також доведеться обробити силіконовим складом. Під час заморозків вони можуть примерзнути і їх легко порвати під час спроби відчинити двері або багажник. Обробку потрібно проводити регулярно після кожного миття. Намагайтеся почати заздалегідь, ще до холодів.


Поміняти щітки склоочисника та залити незамерзаючу рідину
Передзимова підготовка - чудовий привід поміняти щітки «двірників». За кілька сезонів активної експлуатації вони могли знатно зноситися і вже мало того, що нічого не очищають, але й гидко шкребуть по склу своєю лисою щетиною. Нові «двірники» до зими вам знадобляться, коли піде мокрий сніг і ваше поле видимості буде сильно обмежене. Краще спеціально купити їх спеціальний зимовий різновид, який суттєво м'якший і не твердне на морозі.

 

Також обов'язково поміняти звичайну воду в бачок склоочисника на незамерзаючу рідину для очищення вітрового скла від снігу, льоду та бруду. Також переконайтеся, що розпилювачі не забилися та правильно відрегульовані. На наших дорогах, які дуже нерегулярно забираються, система очищення скла за допомогою "незамерзайки" необхідна як повітря. Воду не обов'язково зливати, якщо не вдалося витрачати її всю - достатньо розбавити її концентратом "незамерзання". Спочатку зі слабкими холодами він точно впорається. Якщо нічого не зробити взагалі, то взимку вода замерзне, і її доведеться розморожувати у теплому гаражі або використати спеціальні засоби.


Змастити замки
Ще одна неприємність морозного ранку - замерзлий замок. Напередодні всередині могла скупчитися вода, а вночі добре підморозило. Результат: запізнення на роботу через необхідність екстрено розморожувати замок запальничкою. Уникнути цього можна ще восени, якщо залити всередину силіконове мастило і провернути ключ у замку кілька разів, щоб рідина добре розтеклася по всіх порожнинах.

 

Завдання будь-якого водія у холоди – забезпечити безпечну та комфортну поїздку собі та своїм пасажирам. Для цього він повинен продумати всі виклики, з якими йому та його машині доведеться зіткнутися суворою зимою. Почніть вже зараз, завітавши до нашого розділу із зимовими шинами та аксесуарами, щоб ваше авто до зими було повністю готове.

Попередня стаття Дивитися усі статті Наступна стаття