Контакти

Search
Правила безпечного гальмування

Гальмування - це відповідальний момент при керуванні транспортним засобом. Якщо припуститися помилок у процесі виконання цього кроку, є ймовірність занесення автомобіля з подальшою аварією. Також важливо правильно розрахувати довжину гальмівного шляху, щоб виключити необхідність різкої зупинки і запобігти зіткненню з авто, що їде попереду, або наїзд на пішохода. Важливо дотримуватися ряду правил при гальмуванні, які дозволяють уникати небезпечних ситуацій на дорозі.

 

Види гальмування
Особливості зупинки транспорту залежать від виду гальмування, що використовується. Умовно виділяють три варіанти:

 

Нормальне
Класичний процес зупинки із плавним натисканням педалі до певного рівня. Немає блокування та ковзання коліс, ризик занесення мінімальний навіть на мокрій та слизькій дорозі.


Екстрене
Використовується при несподіваній появі на шляху перешкод. Відрізняється різким рефлекторним натисканням педалі, зазвичай до упору, що часто робить автомобіль некерованим. Навіть досвідчені водії не завжди справляються із ситуацією, допускаючи зіткнення чи наїзд, занесення авто.


Двигуном
Відбувається за рахунок поступового перемикання на одну передачу нижче зі зниженням швидкості. У міських умовах використовується рідко та лише досвідченими водіями. Варіант є більш властивим для затяжних гірських спусків. Натискання педалі газу не відбувається або допускається лише за потреби повної зупинки авто.


Кожен з них має свої особливості та правила, яких необхідно дотримуватись для збереження керованості автомобіля та безпеки руху.


Як гальмувати правильно?
За дотримання правил гальмування ви виключаєте або суттєво знижуєте ймовірність потрапити до ДТП. Серед основних правил виділяють:

 

- Не варто натискати педаль гальма на підлогу, до упору. У такому випадку колеса авто блокуються повністю, що призводить до прослизання та занесення. До того ж, у такому разі довжина гальмівної колії лише зростає, незалежно від стану дорожнього покриття. Навантаження, що різко зростає, на передню вісь погіршує керованість і може призвести до пошкодження елементів підвіски.

 

- Якщо з якоїсь причини ви все ж таки втопили педаль гальма, виключіть різкі рухи кермового колеса. У такому разі оптимальний варіант - утримувати його в рівному положенні, що суттєво знизить ймовірність занесення.

 

- При гальмуванні двигуном краще перемикати передачі поступово, не перескакуючи через одну. В іншому випадку є ймовірність різкого зниження швидкості, помітного ривка та втрати керованості. В умовах щільного міського трафіку або вузьких гірських доріг це загрожує аварією.

 

- Натискати на педаль потрібно центральною частиною стопи. Це дозволить без проблем створити достатній тиск, регулюючи його за необхідності. Багато водіїв, особливо новачки, роблять це пальцями чи п'ятою. Таке рішення неправильне, оскільки при необхідності швидкої зупинки нога може зісковзнути з педалі. Втрата часу на новий тиск може призвести до зіткнення або іншої аварії.

 

- На мокрій та слизькій дорозі гальмівний шлях довший, відповідно починати гальмування необхідно раніше. При цьому натискати на педаль краще поступово, періодично відпускаючи її для запобігання занесення. Збільшення гальмівної колії може бути в два і більше разів залежно від стану дорожнього покриття.


Слідкуйте за станом гальмівної системи та шин, адже від них також залежить ефективність та безпека гальмування. Дотримуйтесь швидкісного режиму та правил зупинки - це дозволить вам уникнути серйозних проблем і зберегти свій автомобіль, а головне - своє життя.

Попередня стаття Дивитися усі статті Наступна стаття