Практично всі сучасні автомобілі мають систему контролю за тиском у шинах. Цей параметр слід відстежувати, щоб уникнути різниці тиску між колесами, оскільки це призведе до проблем керування автомобілем. Це завдання виконують TPMS датчики тиску в шинах. У багатьох країнах їх наявність є обов'язковою вимогою щодо безпеки транспортного засобу. Але навіть за відсутності штатної системи заводської конфігурації, її можна встановити, скориставшись послугами фахівців автосервісу.
Коли горить індикатор датчику тиску шин
Основне призначення такого пристрою полягає у відправленні на ЕБУ автомобіля даних про стан тиску в шині. Їхній бортовий комп'ютер порівнює із заводськими параметрами і дає водієві знати, якщо є відхилення. Коли не працює датчик тиску в шинах, на панелі приладів світлова індикація вкаже на це. Загалом поломка одного чи кількох таких датчиків не зможе нашкодити автомобілю. Але тривала експлуатація навіть без одного такого пристрою не рекомендується. Якщо тривалість горить датчик тиску шин, це може призвести до кількох наслідків:
- Збільшення витрати палива.
- Прискорене зношування протектора автопокришки.
- Погіршення керування машиною.
- Збільшення гальмівного шляху.
Рекомендується відразу звернутися до автосервісу, якщо принцип роботи датчика тиску в шинах порушений або взагалі не працює. Це дозволить уникнути наведених вище наслідків і, відповідно, витрат на ремонт. Крім того, відновлення працездатності таких пристроїв дозволяє повернути автомобілю втрачений рівень безпеки.
Як працює датчик тиску в шинах
Вперше такі системи контролю було використано на військовій техніці. Сьогодні вони доступні кожному і мають спрощену конструкцію в порівнянні з більш ранніми аналогами. Конструктивно TPMS датчики тиску в шинах виконані в одному корпусі з колісним вентилем або розташовані на його боці. Вони виконують замір тиску в покришках через кожні 60 секунд, що дозволяє ЕБУ швидко визначити незначне пошкодження гуми. З цього стає очевидним, де знаходиться датчик тиску шин. На кожному колесі розташовано один такий пристрій, який повністю автономно, оскільки живиться від батарейки. Її вистачає приблизно на 7 років, але так як вона не знімається, після повного розряду сенсор змінюється на новий.
Слід знати, розглядаючи датчик тиску шин, як працює штатна та позаштатна системи. Перша встановлюється у заводській конфігурації, і вся інформація виводиться на екран бортового комп'ютера. Нештатна система встановлюється окремо. Такий датчик тиску в шинах на панелі приладів має індивідуальний дисплей для виведення інформації.