Навіть автолюбитель-початківець знає, що існує кілька різновидів шин в залежності від сезону. Це «літні» та «зимові» покришки, а також так звані «всесезонки». На жаль, багато водіїв досить зневажливо ставляться до своєчасної заміни шин восени та навесні, що часто призводить до сумних наслідків.
Конкретну дату заміни зимової гуми на літню та навпаки вказати складно. Це залежить від погодних та кліматичних умов вашої місцевості. У будь-якому випадку, використовувати непридатну для сезону покришку настійно не рекомендується, хоча в багатьох країнах законодавчо це не обговорюється.
Сезонну зміну шин систематизувати дуже важко. Хоча всі виробники знають умови, в яких працює оптимально той чи інший тип шин, «приміряти» їх до конкретної дати досить складно. На півдні вашої країни вже багато хто їздить на літній гумі, а на півночі досі нерідкі заморозки.
Отже, якими є загальні правила? Кращий час для зміни зимової гуми на літню – це коли температура зовнішнього повітря залишається вищою за 7 градусів за Цельсієм більшу частину дня. Це умови, в яких зимова гума втрачає свої властивості, а літня може показати весь свій потенціал.
Зимова гума влітку – чому це небезпечно
Через відсутність конкретної дати сезонної зміни шин водії можуть згаяти потрібний момент. І на перший погляд зимова гума влітку не видається особливою загрозою. Але чи це так насправді? На жаль, є певні нюанси.
Зимові шини виготовлені із м'якої гумової суміші. Вони не промерзають вщент, залишаючись еластичними і забезпечуючи зчеплення з дорогою навіть при сильному снігу. Зате при температурі на вулиці вище 7 градусів Цельсія, така гума стає надзвичайно «м'якою». Це призводить до більшого вигину боковини шини під час руху по кривій, що знижує стійкість кузова.
М'яка зимова гума на розпеченому сонцем асфальті також означає погіршення зчеплення з дорогою та підвищений опір коченню. Широкі протектори зимових шин вимагатимуть більших зусиль з боку системи приводу. При цьому зростає навантаження на двигун, а також збільшується витрата палива.
Крім того, зимова гума влітку поводиться набагато гірше при гальмуванні, вона не справляється з підтримкою контакту з поверхнею, наприклад, під час дощу, коли дорога слизька. Спостерігаються навіть складнощі при прискоренні від світлофора в міському режимі.
Зимова гума влітку - швидке зношування і болісний шум
Звісно, погіршені ходові якості – це лише початок проблем. Зимові шини влітку мають на увазі підвищену швидкість зношування. Якщо водій багато їздить, може виявитися, що після одного літнього сезону зимова гума буде непридатною для подальшої експлуатації.
Крім того, неправильні шини пов'язані з нижчим комфортом під час руху. М'яка гума у поєднанні зі складною архітектурою протектора роблять зимові шини дуже галасливими під час роботи на теплому асфальті. На швидкості по шосе це може бути схоже на гучний шум.
Зимова гума влітку – резюме
Таким чином, подібна забудькуватість може дорого обійтися водієві. Адже зимова шина гірше гальмує влітку, не встигає підтримувати належний рівень зчеплення із дорогою, сильно шумить. Зимові шини за високих температур також швидко стирають протектор. Це означає, що іноді після одного весняно-літнього сезону їх можна лише замінити.
Абсолютно те саме стосується і зворотного варіанту, коли ви намагаєтеся використовувати літню гуму в морози. Виконана з твердіших полімерів, вона стає буквально «дубовою» на зимовій дорозі, що зменшує зчеплення та збільшує гальмівний шлях. Підвищена вібрація та рівень шуму додаються.