Шини – невід'ємна частина будь-якого автомобіля. Всі моделі шин оснащені протектором і найважливішим параметром є його глибина. Протектор шин відповідає за довговічність шин, зчеплення з ґрунтом, безпечне проходження поворотів та ефективність гальмування.
Це єдина частина автомобіля, яка входить у безпосередній контакт із дорогою і має найбільше значення з погляду безпеки та комфорту водіння. Кожен протектор має свою конструкцію та певний малюнок.
Конструкція протектора
Протектор шини складається з наступних конструкційних елементів:
Канавки
Впливають на ефективність гальмування та керованість шин. Малюнок та глибина канавок також визначають рівень зовнішнього шуму, що видається шинами під час руху. Канавки – це простір між блоками протектора.
Нарізка
Гарантує відведення води та бруду з-під покришки під час руху мокрим покриттям для зниження ймовірності аквапланування. Їхня кількість залежить від ролі шин і сезону, для якого вони призначені.
Блоки
Елементи, що утворюють протектор позашляхової гуми та впливають на відповідні тягові властивості шини.
Ребра
Є піднесеною частиною протектора, яка складається з блоків і проходить по всьому колу шини. На поверхні можуть бути канавки або додаткове посилення.
Проріз
Це невеликі проміжки, розташовані в блоках протектора. Їхня присутність у протекторі позитивно впливає на зчеплення з мокрою дорогою та відведення води та сльоти.
Малюнок або візерунок протектора може бути різним залежно від типу шини (зима-літо-всесезонні), призначення (позашляхово-легкова-спортивна), типу доріг, стилю водіння тощо.
Асиметричний протектор, наприклад, має різну структуру малюнка з обох боків шини. Блоки більшого розміру, розташовані на зовнішній частині шин, забезпечують стійкість під час руху, а блоки меншого розміру на внутрішній стороні мають меншу кількість прорізів, відповідаючи за відведення води з-під коліс.
Направлений рисунок протектора, схожий на «ялинку» або букву «V», дуже ефективний при різких маневрах, таких як гальмування та прискорення. Шини з спрямованим протектором мають відмінне зчеплення з мокрою дорогою.