Чи помічали ви, що після зміни старої гуми на нову машину поводиться трохи інакше, ніж зазвичай? Може, ви навіть думаєте, що нові шини поводяться трохи «неправильно» і працюють гірше, ніж старі? Немає причин для занепокоєння!
Досвідчені автолюбителі давно знають, що майже всі нові шини потребують обкатки. Що це таке, скільки триває період обкатки літньої, зимової та шипованої гуми та як у цей час їздити? Давайте розбиратися разом.
Що таке обкатування шин?
Почнемо з теорії: шини відливають у форми. На поверхню форм наноситься спеціальне мастило, що полегшує зняття готових шин. Особливо це стосується зимових шин, які прямо з коробки помітно більш «слизькі». Тільки після певної кількості кілометрів мастило витирається, і з цього моменту шини забезпечують оптимальне зчеплення дорогою.
У цей час слід уникати будь-яких динамічних маневрів, таких як:
- різке прискорення;
- аварійне гальмування;
- проходження поворотів «із занесенням».
Літня гума відомих виробників не страждає від цієї проблеми вже багато років.
Крім того, нові шини можуть трохи повільніше реагувати на повороти керма. Це пов'язано з значною товщиною протектора, отже, з сильнішим скручуванням блоків. Це характерне явище течії зникає в міру зносу гуми.
Скільки кілометрів займає обкатка шин
Як правило, вам необхідно обкатувати нові шини близько 500 км. Всю цю дистанцію спробуйте подолати плавно та з помірною швидкістю. Крім того, уникайте різких прискорень, гальмування та поворотів, що проходять на швидкості.
Обкатка шин поширюється як у зимові, і на літні шини. Однак пам'ятайте, що навіть після періоду обкатки зимові шини поводитимуться трохи інакше, ніж літні. Для забезпечення гарного зчеплення зі снігом ці шини мають глибші канавки та товстіший протектор. Саме тому вони трохи голосніше і помітно повільніше реагують на кермо.